Pierwszy prepreg

Techniki i narzędzia do laminowania

Moderator: carbonek

Awatar użytkownika
l_kasica
Posty: 309
Rejestracja: pt gru 04, 2009 4:27 pm
Weryfikacja numeryczna: 0
Lokalizacja: Warszawa

Pierwszy prepreg

Post autor: l_kasica » wt cze 09, 2015 7:26 am

Moje pierwsze wypociny z prepregiem. Element nie wyszedł nawet w 80%. Cała forma składa się z 5 części. Niestety przy dwóch formach miałem nieszczelności na przewodzie i widać niedolane miejsca. Jeżeli chodzi o łatwość robienia i czas to przyznamy szczerze że trochę mi zajęło ale jak się opanuje to bez porównania z infuzją.
Poniżej kilka fotek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt cze 09, 2015 6:30 pm przez l_kasica, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
carbowroc
Posty: 113
Rejestracja: pt sie 12, 2011 11:08 am
Weryfikacja numeryczna: 4

Re: Pierwszy prepreg

Post autor: carbowroc » wt cze 09, 2015 12:10 pm

Fotki NIE " dzialaja "

Awatar użytkownika
l_kasica
Posty: 309
Rejestracja: pt gru 04, 2009 4:27 pm
Weryfikacja numeryczna: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pierwszy prepreg

Post autor: l_kasica » wt cze 09, 2015 6:32 pm

teraz widać?

Awatar użytkownika
carbowroc
Posty: 113
Rejestracja: pt sie 12, 2011 11:08 am
Weryfikacja numeryczna: 4

Re: Pierwszy prepreg

Post autor: carbowroc » wt cze 09, 2015 8:56 pm

l_kasica pisze:teraz widać?
Widac.
Eee ... fajnie wyszlo :-)
Skad brales prepreg ?

Awatar użytkownika
l_kasica
Posty: 309
Rejestracja: pt gru 04, 2009 4:27 pm
Weryfikacja numeryczna: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pierwszy prepreg

Post autor: l_kasica » śr cze 10, 2015 7:20 am

Dostałem od znajomego.
On sam nie wie co to jest bo dostał jakiś czas temu próbki zostały mu jakieś ścinki i mi dał

Awatar użytkownika
carbowroc
Posty: 113
Rejestracja: pt sie 12, 2011 11:08 am
Weryfikacja numeryczna: 4

Re: Pierwszy prepreg

Post autor: carbowroc » śr cze 10, 2015 9:25 pm

autoklaw czy sam piec ?

Awatar użytkownika
l_kasica
Posty: 309
Rejestracja: pt gru 04, 2009 4:27 pm
Weryfikacja numeryczna: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pierwszy prepreg

Post autor: l_kasica » czw cze 11, 2015 9:53 am

Narazie nie stać mnie na autoklaw ;)
Z drugiej strony jak opanuje prepregi do pieca to będzie zbędny autoklaw. Na moje potrzeby wystarczające. No chyba że będę chwcial skrócić czas wykonania elementu

Podstawowy
Posty: 1
Rejestracja: śr kwie 22, 2020 8:36 am
Weryfikacja numeryczna: 11

Re: Pierwszy prepreg

Post autor: Podstawowy » śr kwie 22, 2020 11:21 am

Witam, podłączam się do tematu. Mam problem z prepregiem. Próbuje ogarnąć prostą płytę ale występują mi pęcherzyki powietrza i nie wiem jak się tego pozbyć. W którym etapie jest błąd? Konsolidacja pierwszej warstwy? Temp. ? ( Próbowałem w temp pokojowej 18-20° (dzień) i podgrzewać do 35-40 ° ok 1,5-2godz. Potem autoklaw raz od 60-120 później przy rozgrzanym do 110 na ok 2,5-3 godz przy podciśnieniu -07 i -1 tylko nadciśnienie 2,5bi narazie nie mogę wiecej.
Zdjęć nie mogę załadować bo wyskakuje błąd. Ale pęcherzyki są okrągłe małe i wzdłuż włókien

ODPOWIEDZ