Obecny czas: Śro Sty 17, 2018 9:40 am


Wyślij nowy tematWyślij odpowiedź Strona 1 z 1   [ 9 posty(ów) ]
Autor Wiadomość
 Temat postu: Dziurki przy lakierowaniu- Problem
PostWysłany: Śro Kwi 26, 2017 8:21 pm 
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Gru 04, 2009 4:27 pm
Posty: 306
Miejscowość: Warszawa
Witam,
Mam problem z lakierowaniem elementu klarem.
Mianowicie przy każdym elemencie wykonanym infuzją w trakcie lakierowania wychodzą mi dziurki między spotami.
Przy prepregach nie mam tego problemu.
Po wyjęciu z formy elementu nie widać żadnych dziurek. Wydaje mi się, że te dziurki powstają po użyciu kleju w sprayu
Czy ktoś może podpowiedzieć jakieś rozwiązanie ?


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Dziurki przy lakierowaniu- Problem
PostWysłany: Wto Maj 02, 2017 8:37 pm 
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Sie 12, 2011 11:08 am
Posty: 113
l_kasica napisał(a):
Witam,
Mam problem z lakierowaniem elementu klarem.
Mianowicie przy każdym elemencie wykonanym infuzją w trakcie lakierowania wychodzą mi dziurki między spotami.
Przy prepregach nie mam tego problemu.
Po wyjęciu z formy elementu nie widać żadnych dziurek. Wydaje mi się, że te dziurki powstają po użyciu kleju w sprayu
Czy ktoś może podpowiedzieć jakieś rozwiązanie ?


Niestety standard , klar szlif klar szlif i powinno byc cacy. Albo uzyj zelkotu na pierwsza warstwe


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Dziurki przy lakierowaniu- Problem
PostWysłany: Śro Maj 03, 2017 10:54 pm 
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Gru 04, 2009 4:27 pm
Posty: 306
Miejscowość: Warszawa
Niestety czasem wymaga powtórzenia trzy razy lakierowani i szlifowania.
Potrzebuje skrócić sobie czas ale chyba nie da rady ;)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Dziurki przy lakierowaniu- Problem
PostWysłany: Sob Maj 13, 2017 6:38 pm 

Dołączenie: Sob Wrz 11, 2010 5:23 pm
Posty: 40
też tak miałem właśnie od kleju i po zastosowaniu żelkotu problem znikną
a odbiegając lekko od tematu jakich prepregów używasz i w czym robisz w piecu czy w autoklawie?


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Dziurki przy lakierowaniu- Problem
PostWysłany: Sob Maj 13, 2017 8:18 pm 
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Gru 04, 2009 4:27 pm
Posty: 306
Miejscowość: Warszawa
Jakiego żelkotu używasz i czy nakładasz ręcznie czy pistoletem?

Jeżeli chodzi o prepreg to używałem SHD ale włókno 245g/m2 ale przejrzystość żywicy troszkę słaba.
Teraz mam turecki prepreg ale,co element to niewielkie dziurki


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Dziurki przy lakierowaniu- Problem
PostWysłany: Nie Maj 14, 2017 4:17 pm 

Dołączenie: Sob Wrz 11, 2010 5:23 pm
Posty: 40
l_kasica napisał(a):
Jakiego żelkotu używasz i czy nakładasz ręcznie czy pistoletem?

ja zwykle pracuję z winyloestrami i używam żelkotu poliestrowego przeznaczonego do nakładania natryskowego
używam pistoletu lakierniczego z dyszą 2mm
ale w przyszłym tygodniu będę się bawił z żelkotem epoksydowym to dam znać

jak możesz to podaj mi namiar skąd bierzesz prepregi może być pw


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Dziurki przy lakierowaniu- Problem
PostWysłany: Wto Maj 16, 2017 4:00 pm 
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Gru 04, 2009 4:27 pm
Posty: 306
Miejscowość: Warszawa
Mój mail info(małpa)carbon-protect.pl


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Dziurki przy lakierowaniu- Problem
PostWysłany: Śro Cze 07, 2017 8:43 am 

Dołączenie: Sob Sty 04, 2014 2:42 pm
Posty: 11
Chyba każdy dochodzi do tego momentu, ładne elementy a jak trzeba polakierować to kicha , a żelkot poliestrowy to półśrodek , bo żółknie i słabo trzyma , poza tym jest mało elastyczny i odpryskuje zamiast pracować z elementem.

Jeśli ktoś byłby zainteresowany mogę przeszkolić jak wykonać element o idealnej lakierowanej powierzchni metodą in mould coating , która rozwiązuje wszystkie te bolączki


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Dziurki przy lakierowaniu- Problem
PostWysłany: Pon Cze 12, 2017 8:12 pm 
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Gru 04, 2009 4:27 pm
Posty: 306
Miejscowość: Warszawa
ktm250 napisał(a):
Chyba każdy dochodzi do tego momentu, ładne elementy a jak trzeba polakierować to kicha , a żelkot poliestrowy to półśrodek , bo żółknie i słabo trzyma , poza tym jest mało elastyczny i odpryskuje zamiast pracować z elementem.

Jeśli ktoś byłby zainteresowany mogę przeszkolić jak wykonać element o idealnej lakierowanej powierzchni metodą in mould coating , która rozwiązuje wszystkie te bolączki


Myśle że najprostszym sposobem jest położenie poliuretanu na formę.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Wyślij nowy tematWyślij odpowiedź Strona 1 z 1   [ 9 posty(ów) ]


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net